ännu mera snö.. suck!

idag är det exakt en vecka sedan vi kom hem... vet att jag tjatar.. men FAAN VAD JAG LÄNGTAR TILLBAKA!!! det har snöat hela dagen.. klass 2 varning tror ja det är tom. på det sättet är det skönt att man jobbar så man slipper gå ut :P man kan iofs sitta hemma oxå men det är inte så kul en lördagkväll kanske.. jaja, så är det med det.

vi åkte till kisa igår, fikade på Richts och åkte ut till Helen och hälsade på alla valpar, den första valpen åkte när vi var där, lite sorligt! det var den sötaste oxå och han föddes på farstun.. på riktigt!
sedan drog jag till rimforsa och mattson, jocke kom oxå, tog ett par glas vin men var inte alls på humor och när klockan var tio var jag redo att somna för natten... fick dock dröja ett X antal timmar till!
det kom fler folk och de var ju lite mer på festhumör än en annan.. så jaa, jag gick och lade mig vid halv 2 typ, halv 4 gick jag upp och sa till dem att jag inte kunde sova så de fick gå hem; mattson satt i soffan och sov!!
gick inte att få liv i honom, han är diabetiker och sköter det inte så värst bra.. så de ringde ambulans som kom ganska snart. vi fick i honom cola och mackor och kexchoklad sedan var han som ny igen.. halvkul kväll!
jag somnade väl runt halv fem eller så..
klockan ringde kvart i nio imorse sedan åkte jag i typ 70km/tim hela vägen till lkpg.. halvkul det med...

nu ska jag snart laga middag! blir jasminris och fläskfilé med svamp och grejer! gottit!

back to business nu kanske. ljumsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback