friday..

jobbar, sitter i sängen och kollar på tv och käkar naturgodis.. tacka fan för att man inte är allergisk mot nötter! har upptäckt en ny sort som är riktigt god om man gillar apelsinchoklad. det är mandel i och choklad över och sedan ett lager med nåt orange där jag antar att apelsinsmaken sitter! jättegod iaf!


idag har jag jobbat med Lina, vilket alltid är trevligt! vi var på Maxi och handlade, sedan lagade vi en gode paj för att sedan inta balkongläge med en kaffekopp och solen rakt i ansiktet. blundade man så kunde man inbilla sig att det var vår! underbart väder!


måste ju berätta om veckans goda gärning.. (många gör "dagens" goda gärning, men jag orkar inte vara snäll jämt, så för mig räcker det med "veckans"!)


iaf så skulle jag gå hem från jobbet i onsdags. kom och gick genom trädgårdsföreningen, där det fläckvis är isgata och typ sandat på kanterna av gångarna.. jättekonstigt!


lite längre fram går en farbror med käpp lite sakta.. rätt var det är så ramlar han handlöst baklänges.. varpå han direkt börjar greppa efter sin hatt som åkte av bakom. jag springer fram och frågar hur det gick och hjälper honom till sittande ställning.. då ser jag allt blod som droppar från bakhuvudet och att han har en liten spricka på 6-7 cm i huden på huvudet.. jag sa att jag skulle ringa ambulans så han fick omplåstring. "jag bor så nära så jag går hem" säger han..

jag är väl bekant med envisa farbröder.. min morfar är en sådan ;)

men det fick han förstås inte, det kom snart en kille till och hjälpte till att resa honom på fötter. då mötte jag upp ambulansen sålänge. de tackade så mkt för hjälpen och den andra killen som KOM SENARE och hjälpte till tog då åt sig all ära! KARLAR, jag säger då det! jag hade iaf ett gott samvete resten av dagen!


besiktade min kära a3 i onsdags oxå. det vara bara en trasig lampa som jag fick anmärkning på, men jag behövde ju iaf inte komma tillbaka! det tackar vi för. lampan är fixad och jag är stolt som en tupp. jag var riktigt nervös faktiskt. det är första gången den besiktas i min ägo och dessutom fick jag byta kamrem och det nu så jag känner inte att jag riktigt varken har eller vill lägga mer pengar på bilen denna månad eller nästa! men kom ju på att skatten kommer.. kuligt! men den är inte så dyr. 1200 eller liknande har jag för mig.. det kan man överleva ;)


mamma ringde förut, hon har fått kräftor av morfar som jag ska få :) de står i Melas kyl nu! fy farao så gott!! syster Nilla ringde och bad om min mailadress så de kan skicka bokningsbekräftelsen dit.. bokningen för Tunisien alltså! hihi!


nu är min mailadress bytt. riktigt skönt, har addat de som jag känner att jag pratar med och vill ha på msn. fan, jag hade 100 personer, nu har jag kanske 30.. på sant!


och egentligen tycker jag inte om msn. pratar knappt med någon alls där om jag ska vara ärlig.. men det kan ju vara kul att ha kanske! haha!


imorgon kommer Hålling och Thomas hit. de ska sova hos mig så de slipper fixa med skjuts och grejer. det blir utgång och antagligen förkrök hos mig.. som vanligt nu för tiden.. men det märks, de har väl inte kollat upp någonting annat.


hoppas att min vän från Kristinehamn ringer ikväll med som han sagt, han är i Lkpg så vi sa att vi skulle ta en fika imorgon! vore ju riktigt trevligt!

 


 

So much hate for the ones we love?
Tell me, we both matter, don't we?




You and me.... won't be unhappy !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback